Lielākās enerģijas dzērienu kompānijas

Globālais enerģijas dzērienu kopējais tirgus, kā jau mēs esam noskaidrojuši ir sasniedzis jau vairāk kā 40 miljardu dolāru apgrozījumu, bet šodien tad apskatīsim lielākos uzņēmumus, kas tad šajā tirgū darbojas:

Red Bull – Red Bull ir patreiz pats populārākais enerģijas dzērienu zīmols, kas pieder Austrijas kompānijai Red Bull GmbH, kura tika dibināta 1987. gadā un katru gadu kompānija pārdod vairāk kā 5 miljardus sava dzēriena bundžas. Red Bull dzēriens tik radīts, kad Austrietis Ditrihs Mateshits pēc viesošanās Taizemē guva ideju, par šāda enerģijas dzēriena izveidošanu pēc tam, kad viņš redzēja līdzīgu produktu pārdodamies šajā zemē. Red Bull uznēmums tika dibināts ar viena miljona dolāru lielu pamatkapitālu, un nu šis uzņēmums ir kļuvis par vienu no vērtīgākajiem uzņēmumiem pasaulē, bet tāpēc ka tas ir privāts neviens tā arī īsti nezina patiesos uzņēmuma apgrozījuma rādītājus. Ir zināms tikai tas, ka abi uzņēmuma līdzdibinātāji ir vērti vismaz 4 miljardus dolāru un ierindojas bagātāko pasaules cilvēku Top 250. Red Bull tiek reklamēts visdažādākajos veidos sākot arreklāmām parastajos medijus un beidzot ar Red Bull F1 komandu kā arī Eminemu speciālā Red bull repa duelī. Visi šie marketinga triki ir padarījuši šo dzērienu par vienu no populārākajiem zīmoliem un nu jau ikviens zina, kas ir Red Bull! Kopā Red Bull aizņem vairāk kā 43% no kopējā enerģijas dzērienu tirgus.

Monster – Monster Enerģijas dzēriens ir nākamais lielākais zīmols enerģijas dzērienu pasaulē ar 39% no kopējā enerģijas dzērienu tirgus, un šim uzņēmumam ir izdevies sasniegt pat 30 miljardu dolāru tirgus kapitalizāciju. Šis enerģijas dzēriens tika sākts ražot 2002. gadā un kopš tā laika ir pasējis kļūt par iemīļotu zīmolu daudziem jauniešiem, jo kompānijas agresīvās marketinga taktikas, sponsorējot dažādus ekstrēmos sporta veidus, kā arī uzņēmuma “M” logotips nu jau ir kļuvis par ļoti populāru zīmi. Monster enerģijas dzēriens pieder kompānijai ar nosaukumu Monster Beverage Corporation un pašlaik Coca-Cola kompānija ir iegādājusies līdz pat 15% no šī uzņēmuma, lai varētu kopīgi iekarot enerģijas dzērienu tirgu un pārspēt tirgus līderi RedBull. Monster dzēriens ir maliet lētāks un daudzi saka ka arī garšīgāks kā RedBull tāpēc arī pamazām arī liela daļa cilvēku pāriet tieši no RedBull uz Monster.

Rockstar – Rockstar enerģijas dzēriens ieņem aptuveni 10% no kopējā enerģijas dzērienu tirgus un šīs kompānijas apgrozījums 2013. gadā bija aptuveni 820 miljoni ASV dolāru, bet pēdējo gadu laikā uzņēmuma izaugsme ir krietni vien samazinājusies no vairāk kā 100% gadā līdz tikai 8% gadā. Rockstar tika izveidots 1998. gadā, kā alternatīva RedBull enerģijas dzērienam un tika reklamēts, kā ideāls dzēriens tiem, kas dzīvo aktīvu dzīvesveidu, kā slavenībām un māksliniekiem, kā arī esot vismaz 2 reiz lētākam, kā RedBull enerģijas dzērienam. Rockstar enerģijas dzēriens jau no paša sākuma tika ražots tieši 0.5 litru bundžā un nu jau šim zīmolam ir vairāk kā 20 dažādas garšu daudzveidības un ir iespējams dabūt gan gāzētu gan negāzētu šī dzēriena versiju.

Šie 3 tad arī ir industrijas līderi un visi pārējie brendi sastāda mazāk kā 3% no kopējā enerģijas dzērienu tirgus un tāpēc nav vērts tos tā īsti pieminēt, bet populārākie no tiem ir NOS, Amp un 5-Hur-Energy!